انواع صفحه سنگی کابینت آشپزخانه

امروزه از سنگ‌های مختلفی برای پوشش روی کابینت‌ آشپزخانه استفاده می‌کنند.انواع صفحات سنگی روکابینتی حس و حال خوبی را به فضا می‌دهد و استفاده از آن نه‌تنها آشپزخانه را جذاب‌تر می‌کند، بلکه از مقاومت بالایی نیز برخوردار می‌باشد. سنگ کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در طبیعت است که دوام و عمر بالایی دارد.

انواع سنگ های کابینت آشپزخانه

در دنیای دکوراسیون و کابینت سنگ ها همیشه شکل منحصر به فردی به آشپزخانه می دهندو باعث مجلل بودن آن شوند. دو نوع سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی برای صفحه سنگی کابینت ها استفاده می شود و هر کدام علاقه مندان مخصوص خود را دارد. در ادامه به معرفی و توضیح این سنگ ها و تفاوت های آن ها با یکدیگر می پردازیم.

صفحه کابینت از جنس سنگ مصنوعی

این نوع صفحه سنگی برخلاف سنگ های طبیعی از پودر سنگ و یک سری ترکیبات شیمیایی به وجوذ آمده است. در این نوع سنگ ها شما قدرت انتخاب طرح های بی شماری را برای صفحه سنگی کابینت آشپزخانه خود دارید چرا که با استفاده از پودر سنگ طرح های زیادی را به دلخواه می توان طرح ریز کرد.

صفحه سنگی طبیعی

این نوع صفحه سنگی های کبینت ها از جنس سنگ هایی مثل کوارتز و کورین و مرمر به دست می آید و این سنگ ها بسیار بادوام و مقاوم می باشد. در انتخاب صفحه کابینت سنگی حتما باید به جنس و متریال های به کار رفته در این سنگ ها دقت کرد تا در آینده شاهد مشکلاتی چون خط و خش ها و رطوبت نباشید. این صفحه سنگ ها در دنیای دکوراسیون داخلی و کابینت ها قیمت نسبا بالایی دارند و در طراحی آن ها نیز باید دقت بالایی به خرج داد.

برای انتخاب سنگ مناسب کابینت سنگ‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم :

سنگ گرانیت

صفحه گرانیتی کابینتصفحه گرانیتی علاوه بر پر فروش ترین انواع صفحه کابینت، از سری سنگ‌های مقاوم و بادوام است که در گروه سنگ‌های آذرین قرار دارد. این سنگ در رنگ‌های مختلفی استخراج می‌شود و برای هر رنگ و سبک دکوراسیونی مناسب است. این سنگ قابلیت صیقل داشته و سطحی صاف و یکدست را به کابینت شما خواهد داد. سنگ گرانیت مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی داشته و به‌راحتی می‌توان آن را با انواع مواد شیمیایی شست. شستشوی این سنگ رو کابینتی بسیار راحت بوده و با دستمالی نمدار به‌راحتی آلودگی و گردوغبار از روی آن برداشته می‌شود.

ظاهر این مدل سنگ برای کابینت کلاسیک بسیار جذاب و زیبا است.

سنگ مرمر

صفحه مرمر کابینتمرمر سنگی شفاف و فوق‌العاده زیباست که استفاده از آن ظاهری لوکس و زیبا را به آشپزخانه شما می‌دهد. این سنگ اغلب به رنگ روشن بوده و نور فضا را روشن‌تر می‌کند. مقاومت این سنگ بسیار بالا بوده و با ضربه و واردکردن فشار آسیبی نخواهد دید. سنگ مرمر قیمتی بالاتر از سایر سنگ‌ها داشته و نمای بسیار جذابی را به آشپزخانه شما می‌دهد. کابینت‌هایی که از سنگ مرمر برای پوشش کابینت استفاده می‌کنند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا این سنگ‌ها در برابر خراش مقاومت پایین‌تری دارند.

ظاهر این سنگ برای کابینت مدرن بسیار شیک و زیبا است.

سنگ کوارتز

صفحه کوارتز کابینت سفید رنگسنگ کوارتز یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها است که دوام و کیفیت بسیار بالایی دارد. این سنگ گزینه‌ای ایده آل برای پوشش کابینت‌ها به شمار می‌رود. مقاومت سنگ کوارتز فوق‌العاده بالا بوده و در برابر ضربه و فشار به‌هیچ‌ عنوان آسیبی نخواهد دید. با توجه به این‌که این سنگ خراشی نمی‌بیند، برخورد اجسام تیز بر روی این سنگ‌ها ردی از خود بر جای نمی‌گذارد. سطح این سنگ آنتی باکتریال بوده و امکان رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها بر روی آن وجود ندارد. همچنین سنگ کوارتز در برابر هرگونه مواد شیمیایی مقاوم بوده و با هر نوع موادی می‌توان آن را شستشو داد.

ظاهرا این سنگ برای کابینت نئوکلاسیک بسیار لوکس و مجلل است.

سنگ کابینت آشپزخانه

رنگ مناسب برای سنگ کابینت

رنگ مناسب برای سنگ‌ پوشش دهنده روی کابینت به رنگ خود کابینت‌ها بستگی دارد. درصورتی‌که رنگ کابینت‌های شما روشن است، از هر سنگ و با هر رنگی می‌توان استفاده کرد. ولی برای این‌که آشپزخانه‌ای بزرگ و دل‌باز داشته باشید، از سنگ‌هایی بارنگ روشن استفاده کنید. برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک نکاتی را آماده کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه فرمایید.

رنگ خاکستری نیز به دلیل خنثی بودن ایده آل ترین رنگ سنگ برای پوشش کابینت‌ها به شمار می‌رود و با هر رنگ کابینتی هماهنگی دارد. گرانیت‌ها اغلب به رنگ خاکستری هستند و می‌توان از آن برای هر سبک و هر رنگ دکوراسیونی استفاده کرد. همچنین سنگ‌هایی که دارای هاله خاکستری هستند نیز برای پوشش کابینت مناسب می‌باشند.

برای آشپزخانه‌های کلاسیک سنگ‌های رنگ تیره برای پوشش سطح کابینت‌ها مناسب است. سنگ‌های موجود بر روی کابینت آشپزخانه کلاسیک می‌توان به رنگ مشکی باشد تا با هر نما و دکوراسیونی تناسب داشته باشد. سنگ گرانیت نطنز یکی از مناسب‌ترین گزینه برای پوشش کابینت محسوب می‌شود.

مزایای استفاده از سنگ کابینت آشپزخانه

  • سنگ‌ها حس و حال مثبتی را در آشپزخانه ایجاد کرده و گرمای خاصی را به فضا می‌بخشند.
  • مقاومت و استحکام بالای سنگ‌ها باعث ایده آل شدن این محصول برای پوشش کابینت می‌باشد.
  • ظاهر شیک و جذاب سنگ‌های موجود بر روی کابینت آشپزخانه باعث مناسب شدن این محصول برای پوشاندن سطح کابینت شده است.
  • قابلیت شستشوی آسان و راحت ازجمله مزایایی است که باعث مناسب بودن این سنگ برای پوشش سطح کابینت شده است.
  • تنوع در طرح و مدل سنگ‌های مناسب برای پوشاندن سطح کابینت، باعث کاربردی شدن این سنگ‌ها شده است.
  • طول عمر بالا و دوام فوق‌العاده از دیگر مزایای وجود سنگ در کابینت آشپزخانه است.

معایب انواع صفحه سنگی کابینت

  • قیمت صفحه سنگی های کابینت ها ذر مقایسه با متریال های دیگر بالا می باشد و به همین دلیل برخی افراد ترجیح می دهند از صفحه های سنگی مصنوعی استفاده کنند. اما باید توجه داشت که صفحه های طبیعی از ویژگی های مثبت زیادی برخوردار می باشد و علاوه بر ویژگی های ظاهری شکل و حال متفاوتی به آشپزخانه می دهد.
  • مورد دیگر وزن بالای این رویه های سنگی می باشد. در صورتی که جنس چوب کابینت ها مقاوم نباشد سنگینی این سنگ های می تواند برای هر خانه و آشپزخانه مشکل ساز باشد. توصیه می شود در انتخاب صفحه سنگی کابینت خود حتما با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید.
  • با توجه به سرد شدن هوا در زمستان سنگ های استفاده شده در کابینت ها هم سرد شده و این کاهش دما باعث کاهش دمای آشزحانه شده و این اتفاق ممکن هست برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.
  • همیشه باید دقت شود که سنگ ها دارای درز و ترک نباشد. چرا که در صورت وجود چنین مواردی آب یه سنگ نفوذ کرده و به مرور زمان باعث پوسیدگی می شود.

صفحه سنگی کابینت گرانیتی استفاده کنیم یا مرمریت؟

سنگ گرانیتی در بعضی زمینه ها مثل رطوبت و حرارت مقاوت به نسبت بهتری نسبت به سنگ مرمریت دارد و توصیه می شود از سنگ گرانیتی استقاده شود. همچنین از لحاظ لک دار شدن نیز صفحه کابینت گرانیتی مقاوم تر هست.

رنگ‌های مناسب برای سنگ کابینت

 برای انتخاب سنگ کابینت باید به شاخصه های زیادی در آشپزخانه از جلمه زنگ کابینت ها و رنگ سایر متریال های به کار رفته در آشپزخانه دقت کرد. ولی با این وجود برخی از رنگ ها قابلیت هماهنگی زیادی با رنگ های دیگر دارند که استفاده از این رنگ سنگ ها می تواند بسیار مناسب باشد.

رنگ سفید پر استفاده ترین رنگ برای صفحه سنگی کابینت می باشد و اکثر افراد ترجیح می دهند از این رنگ استفاده کنند. در کنار رنگ سفید رنگ مشکی نیز استفاده زیادی دارد و بسته به سلیقه و طرح بندی رنگی آشپزخانه از این رن نیز می توان استفاده کرد. برای علاقه مندان به سبک مدرن  کابینت نئو کلاسیک و کلاسیک توصیه می شود که از رنگ های مخالف رنگ کابینت استفاده کنند. ( برای مثال ترکیب رنگ کابینت سفید با صفحه سنگی مشکی) برای مطاله بیشتر در این زمینه می توانید مقاله بهترین رنگ کابینت را مطالعه فرمایید.

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از سنگ کابینت آشپزخانه در بازار وجود دارد که امکان دارد شمارا در هنگام خرید سردرگم کند. ولی نکته مهمی که در هنگام خرید باید موردتوجه قرار گیرد، جنس سنگ انتخابی می‌باشد. در حال حاضر سنگ‌هایی همچون مرمر، گرانیت و تراورتن ازجمله سنگ‌های بسیار پرطرفدار برای کابینت آشپزخانه است.

فاکتورهای مختلفی باید در انتخاب سنگ برای آشپزخانه موردتوجه قرار گیرد که ازجمله آن باید به زیبایی، کارایی، هماهنگی آن با کابینت و … اشاره کرد. آرشام دکور برای اجرای کابینت آشپزخانه قسطی در طراحی پیشنهادات مناسبی مطابق شرایط منزل شما ارائه می‌دهد. جهت انجام نوسازی منزل و تغییر دکوراسیون داخلی می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

20 − دو =

نوشتهٔ پیشین
رنگ سال 2021 و کاربرد آن در طراحی دکوراسیون داخلی
نوشتهٔ بعدی
ضرورت استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی
×

ارسال پیام در واتس‌اپ

× واتس‌اپ